Kdybychom my coby zákazníci nějakou firmu nenašli, nikdy bychom u ní nic nenakoupili, a to ani tehdy, kdyby nám nabízela to, co právě potřebujeme, a to dokonce v té nejvyšší kvalitě a za nejlepší cenu. To, co nenajdeme, prostě uniká naší pozornosti. Ví to každý. A ví to tedy i podnikatelé, kteří si firmy zakládají a provozují je, a ví to i příslušné úřady, které vlastnictví takového firemního sídla po podnikatelích vyžadují, a to už v okamžiku, kdy se firma zakládá. Ale sehnat si své vlastní firemní sídlo není vždy zrovna jednoduché. Někdo ho může mít třeba přímo v provozovně, kde podniká, někdy může být sídlo firmy v bytě nějakého toho podnikatele, a někdy si ho majitel firmy pro svůj podnik prostě koupí.
To všechno je možné. Možné, ale ne vždy ideální. Protože výrobní závod nevypadá vždy tak, aby možné zákazníky oslnil, a tím pádem by mohlo sídlo právě zde odrazovat, doma chtějí mít podnikatelé klid a ne místo, kam za nimi v jednou kuse někdo chodí s pracovními záležitostmi. A koupě nemovitosti pro zřízení firemního sídla také často nevyjde, protože jsou domy nebo kanceláře drahé a podnikatelé by se tím pádem nedoplatili. A jak potom splnit povinnost, jíž je takové firemní sídlo? Jak ho mít, i když to, co tu dosud zaznělo, z nějakého důvodu nepřichází v úvahu?
Dobrým řešením se může stát virtuální firemní sídlo. Jsou u nás totiž i majitelé luxusně vypadajících nemovitostí, kteří dávají adresy těchto nemovitostí podnikatelům k dispozici právě pro založení firemních sídel. Podnikatel si tedy může zřídit v takovém cizím objektu adresu firmy, může si tu nechávat zpracovávat poštu a podobně. A přitom tu platí učiněný pakatel. Protože kromě takových služeb nemá s oním sídlem nic společného. A za skoro nic se moc neplatí. Kdekdo ze soukromníků tedy někde pracuje a sídlí v cizím, reprezentativním objektu. A je to pro něj výhodné řešení.